poniedziałek, 15 maja 2017

Znajdź to czego szukasz.

Witam.W tym poście chciałem napisać małe co nie co o tym jak znaleźć to czego się szuka na wykresie.Jest takie powiedzenie które można usłyszeć od innych bardziej doświadczonych spekulantów.Brzmi ono tak ,,zawsze staraj się dopasować strategię do swojego charakteru a nie siebie do strategii''. I o co w tym chodzi postaram się to wytłumaczyć na własnych przykładzie.  Handlowałem już wieloma strategiami i przerobiłem chyba wszystkie techniki od klasycznej analizy technicznej po przez takie jak harmonic trading,price action,różne strategie oparte na wskaźnikach i pewnie sporo innych o których już nie pamiętam. Zostaje jednak przy ichimoku. Długo siedziałem z price action myśląc że ta strategia jest dla mnie dobra.Jednak po przejściu na ichimoku teraz już wiem że szukałem trendów na wykresie a nie handlu od bandy do bandy jak to jest w price action wsparcia i opory. Starałem się też chwytać szczyty i dołki z harmonic tradingem i to też jakoś do mnie nie przemawiało .Udawało mi się swego czasu zarabiać nawet na klasycznej analizie technicznej. I po tym wszystkim nie mogę powiedzieć napisać że jakaś z tych technik nie działa bo każda działa tylko nie zawsze. Każda z tych technik ma swoje lepsze i gorsze chwile i czasami zarobisz na ichimoku a czasami na Price action. Książka Steve Warda pomogła mi skupić się na tym w czym jestem dobry i co potrafię najlepiej jakie są moje mocne strony i jak je wykorzystać.I co najważniejsze pokazała mi czego szukam na wykresie i wtedy już jak po sznurku znalazłem strategię która odpowiada mojemu charakterowi.Lubię kiedy wszystko idzie zgodnie z planem no kto nie lubi ? :) Chodzi mi o to że ja na wykresie szukam trendów to jest moja pasja. Nie szukam szczytu czy dołka tak jak robić to mogą wg mnie spekulanci używający harmonic tradingu. Nie przepadam za konsolidacjami w których działa price action itd.Polecam każdemu książkę o której wspomniałem i podałem link powyżej.A zapomniał bym znowu poniżej podaje mnóstwo linków do artykułów i filmów wartych wg mnie uwagi przeczytania lub obejrzenia. I jeszcze jedno można śledzić moje poczynania na portalu https://consiliuminvest.com/pl/ jestem tam pod nazwą Łukasz Mikołajewski i staram się tam changlować na realnych maleńkich środkach.

Paczka linków :

























https://forexclub.pl/zalety-wady-social-tradingu/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz