sobota, 29 października 2016

Kontakt oraz o opcjach binarnych i psychologi inwestowania.

Witam.W tym poście chciałem na początek zapodać kilka fajnych linków wyszukanych w internecie miłej lektury.
Jak dorobić się miliona na forex :)
https://comparic.pl/milion-na-forex-przemyslaw-mucka-zdradza-sekret-sukcesu/

Proptrading czytałem o tym i byłem ciekaw jak to wygląda w polsce.Czym jest proptrading dowiecie się w tym artykule.Zdradzę tylko że chodzi o to że potrafisz zarabiać ale nie masz kasy.
https://comparic.pl/wolnosc-gielda-i-pieniadze-jak-naprawde-wyglada-branza-proptradingu-w-polsce/

Zmiana czasu może ktoś nie wie ale giełdy chodzą inaczej więc żeby nie było.
https://www.fxmag.pl/artykul/uwaga-na-zmiane-czasu-zmiany-w-sesji-amerykanskiej-i-azjatyckiej

Dobra a teraz o opcjach binarnych i mojej grupie na fb słów kilka. A więc moje zdanie na temat OB chyba już znacie to jest moim zdaniem hazard w którym jesteście od początku ustawieni na przegranej pozycji. Ludzie się już nasłuchali o forexie i jak to ludzie tracą tam kasę.I myślą że na opcjach jest inaczej nic bardziej mylnego. Wg mnie trzymaj się z dala od OB nic dobrego z tego nie będzie. Czasami możesz mieć szczęście ale koniec końców stracisz.A miałem napisać o mojej grupie miałem swoje 5min kiedy to statystyki miałem super. I wszyscy byli zadowoleni oczywiście.A teraz rynek się zmienił zaczął konsolidować i moja strategia która opierała się na trendowych rynkach przestała działać. Musiałem się dostosować nadal się staram w tym tygodniu moje statystyki w OB były 17 wygranych oraz 24 przegranych transakcji. Wiadomo to do niczego nie prowadzi. Nawet gdybyś miał 50/50. Więc staram się dopracować to żeby wygrywać na opcjach ale moim głównym celem jest forex. I teraz napiszę coś o psychologi inwestowania.

Wielu z nas zaczyna swoją przygodę z  rynkiem forex od szukania świętego grala super strategii jakiegoś wskaźnika który nam powie teraz kupuj teraz sprzedawaj.Marnujemy czas na to i następnym krokiem jest przeświadczenie lub informacja że prócz strategii potrzeba nam zarządzania pieniędzmi. I już jest lepiej nadal tracimy ale już nie tak szybko spektakularnie. Ustawiamy take profity stop losy.Szukamy okazji gdzie ewentualny zysk przewyższa stratę np 2 zysku 1 straty. Czasami utkwimy w szukaniu innej strategii bo ta jakoś nie daje nam cały czas zarabiać. I tak szukamy zmieniamy strategię co chwila po tygodniu po kilku stratach itd. W końcu zaczynamy dochodzić do takiego momentu w którym uświadamiamy sobie że jedna strategia działała dla nas lepiej niż inne. I nadal coś jest nie tak często lądujemy na break even point z np +1 pips. A cena czasami jest w połowie naszego take profit albo brakuje nie wiele i trend się odwraca. I w tym momencie zaczyna się psychologia. Ile razy miałeś takie zdarzenie że widziałeś sygnał przeciw stawny do twojej pozycji a i tak dałeś sobie odebrać zysk bo nie potrafiłeś się pogodzić z tym że miałeś np 40pips a teraz masz 20pips. Jak ciężko jest zamknąć nam pozycje na stracie że przesuwamy Stop loss niżej o kilka pips a może cena się odwróci. A kiedy już jesteśmy blisko take profit zaczyna się myślenie a przesunę kawałek dalej będzie więcej. Po co zamykać kiedy zyskuje na tej pozycji. Na pewno każdy się spotkał z podobnymi lub takimi samymi sytuacjami jak te opisane powyżej. I w końcu kiedy mamy już strategię i wierzymy w nią kiedy potrafimy zarządzać kapitałem (money menagment) zaczyna się myślenie co robię źle ? Przecież wiem już tyle że na tych webinarach i artykułach w internecie nie znajduję już nic nowego czego bym jeszcze nie wiedział. I właśnie w tym momencie ja doznałem olśnienia tutaj nie chodzi o to co wiem ale jak się zachowuje na rynku. Nie chodzi o metodę handlu czy to price action czy fibonaci i harmonic traiding czy może ichioku. Chodzi o emocje które przyświecają każdemu z nas podczas handlu. Czytałem pewien artykuł zapodam linka do niego później i muszę się zgodzić że jest takie coś. Jak 4 jeźdźców apokalipsy twojego handlu są to :

1) Żal. Kiedy nasza pozycja mogła zarobić więcej gdyby tylko ten TP nie był ustawiony.To jest tylko jeden z przykładów kiedy odczuwamy żal w trakcie handlu. Innym przykładem może być kiedy mogliśmy zająć pozycję i zarobić ale tego nie zrobiliśmy.Gdybym tylko był wtedy przed komputerem lub miał otwartą platformę np o 2 w nocy.
2) Chciwość. Pojawia się wtedy kiedy handel pozycja idzie po naszej myśli i nie godzimy się na to żeby teraz zamknąć pozycje kiedy możemy mieć więcej pomimo tego że widzę że trend zaczyna się odwracać.Np jakaś formacja przeciw stawna do naszej.Nie zamknę teraz kiedy mam 100pips skoro mogę mieć np 150pips ale widzę tego pinbara przeciwko mojej pozycji ale nie bo ja chcę więcej i zaczyna się odwracać i już masz nie 100pips ale 80 za chwilę myślisz a to tylko korekta i zawrócą a oni tego nie robią i już masz 50. Zamykasz pozycje z żalem a mogłem zamknąć na 100.
3) Strach. Zaczyna się kiedy widzimy super setup wszystko się zgadza formacja cenowa miejsce np opór można zyskać 2x więcej niż stracić ,ale jednak boimy się straty. Cena zaczyna ruszać w naszym kierunku a my stoimy jak jeleń w świetle reflektorów samochodu sparaliżowani. Nie potrafimy podjąć decyzji o zajęci pozycji. Za chwilę jest już za późno i pojawia się żal a mogłem to być na rynku.
4) Nadzieja . Pojawia się kiedy cena nie idzie w naszym kierunku i pomimo tego że widzimy że coś jest nie tak np formacja cenowa przeciwko naszej to łudzimy się że może jednak nie zachaczy naszego stop losa. Lub już na pewno dotrą do mojego tp to tylko korekta poczekam zobaczę na pewno będzie ok.

Link do orginału jest po ang . http://www.learntotradethemarket.com/forex-articles/four-horsemen-that-are-killing-your-trading

W końcu i ja to zrozumiałem że nie strategia nie MM nie moment wejścia ale moment wyjścia jest najważniejszy. Kiedy uświadamiasz sobie ok pomyliłem się zamykam pozycję zanim dotrze do mojego SL. Ograniczam straty ,chronię kapitał przed większym obsunięciem. Długo mi to zajeło zanim przestałem handlować emocjonalnie i robić np tak że o teraz spadają to ja sprzedaję a teraz lecą do góry i oczywiście kupiłem na szczytach żeby cena się odwróciła. Psychologia powinna być na 1 miejscu kiedy zaczynamy handlować nie strategia czy MM albo coś jeszcze innego. To my podejmujemy decyzję czy kupno czy sprzedaż. Rafał Zaorski na tym filmie świetnie to wytłumaczył jak zachowuje się przeciętny trader. https://www.youtube.com/watch?v=zPHuhQsuco8
Jak wygląda teraz mój trading na pewno znacznie lepiej kiedy uświadomiłem sobie że nie tylko potrzebuję super skomplikowanych systemów strategii MM oraz wielu innych czym prościej tym lepiej. Problem był w mojej głowie kiedy widzę np trend wzrostowy a usilnie staram się sprzedawać bo zobaczyłem jakąś formację cenową bez istotnego miejsca w powietrzu nie to opór nie to wsparcie. Kiedy widzę że rynek ma problem pojawiło się np doji lub szpulka nie czekam aż mi pokażą następną świecę która zabierze mi 3/4 mojego zysku. Zamykam z tym co mam lepiej mieć te np 20pips teraz niż czekać na potwierdzenie że jednak zawracamy i zostanę z 1 pipsem. Biorę to co moje i nie mam zamiaru dać sobie odebrać mojego zysku. Nie mam żalu że a mogło być jednak 40pips gdybym wtedy nie zamkną pozycji. Mam moje pewne 20pips na plus i tylko to się liczy. Rynek jest nie przewidywalny wiem co jest teraz i co mogę mieć a nie liczę na to co może być. Jest takie powiedzenie Trade what you see.I tego należy się trzymać wg mnie.Kiedy uświadomiłem sobie ile razy miałem TP a ile razy bep a mogłem przecież zamknąć na plusie pozycję i widziałem ku temu przesłanki żeby ją zamknąć to doszłem do wniosku dla czego daje sobie odebrać moje zyski?! Koniec z tym za każdym razem kiedy pojawia się nowa świeczka zamknięta.Pytam się siebie czy ta świeczka coś zmienia czy powinienem zamknąć moją pozycje teraz? Przy okazji chciałem polecić książkę odnośnie psychologi inwestowania którą polecam każdemu. Pierwszy lepszy link.http://www.maklerska.pl/w-transie-inwestowania-podbij-rynek-pewnoscia-siebie-zelazna-dyscyplina-i-postawa-zwyciezcy-p-2223.html

Mam nadzieję że ten wpis komuś coś uświadomi.I przestaniecie handlować pod wpływem emocji.
Zapomniałem dodać kontakt możesz napisać na fb : https://www.facebook.com/bjuadams

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz