sobota, 20 lutego 2016

Forex.Moja droga ku sukcesowi.Część 1.


Witam.W tym poście chciałem poruszyć temat mojego samo doskonalenia się w handlu na rynku forex oraz jaką drogę na razie przebyłem.Mam nadzieję że ten post przyda się komuś kto właśnie zaczyna przygodę z rynkiem forex.A więc na początek zacząłem prowadzić dziennik transakcyjny po każdej stratnej lub zyskownej transakcji na demo robiłem screena zdjęcie z platformy czy to za pomocą narzędzia Wycinanie z windowsa czy też wduszając klawisz print Screen i wklejanie w paint programie.Każdego dnia mój folder z transakcjami się powiększał żeby był ład i porządek każdy folder to inna data.Każdego dnia przeglądałem moje transakcje i wytykałem sobie błędy lub co zrobiłem dobrze.Raz w tygodniu wciąż przeglądam wszystkie transakcje zajęte przez tydzień i sprawdzam co jeszcze mógł bym poprawić w moim handlu.Co zauważyłem to że na rachunku demo jest inaczej a jeśli założymy sobie rachunek mikro np na 100zł u jakiegoś brokera to zachowujemy się już inaczej.I od razu właściwie jest widać że są jeszcze wady które musimy poprawić.Ja np założyłem sobie konto mikro w xm.com .Kiedy wiedziałem co robię źle stworzyłem sobie plik w paint który wyglądał tak.
                               
Wypisałem sobie moje wady i co jeszcze mógł bym poprawić z tygodnia na tydzień pracowałem nad tym żeby poprawić mój handel i kiedy pozbyłem się już jakiejś wady to wykreślałem ją.Mało tego z początku przypomniało to walkę z wiatrakami bo jak już coś po prawiłem to znalazłem jakąś inną wadę.Ustawiłem sobie ten obrazek na tapetę pulpitu i do dzieła.Ten proces trwa do dzisiaj dla tego podam jeszcze kilka innych takich obrazków.Na razie jest ich 4 zalecam robić tak samo każdemu kto chce się doskonalić w tym co robi.Gorąco zalecam zrobienie sobie konta mikro lub grania za realną kasę ale bardzo małymi lotami.Na pewno znajdziecie w swoim handlu więcej wad niżeli na demo.Napisze jeszcze tylko o tym że chciałem ciągnąć 2 sroki jednocześnie za ogon.Z jednej strony chciałem handlować na mierzeniu fibo jak uczą na http://www.fiboteamschool.pl/ a z drugiej na price action tak jak tego uczy pan Maciej Żelazny http://www.harmonictraders.pl/.Wyszło na to że lepiej być w czymś doskonałym niżeli w 2 rzeczach dobrym.Tak samo odnośnie instrumentów na których będziemy handlować np waluty ,surowce lub indeksy itd.Ja wybrałem waluty.Lepiej jest być w czymś ekspertem niżeli wiedzieć o wszystkim po trochu.Mam nadzieję że ten wpis się komuś spodobał.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz